Elektroterápia

Kiemelt hatásai között szerepel a fájdalomcsillapítás, különböző típusú fájdalmak különböző típusú elektroterápiás módszerekkel kezelhetők.

Jelentős izomlazító és görcsoldó, antiödémás, trófikus hatással rendelkezik: a hatást a hiperémia (vérbőség) váltja ki, amely majdnem minden fizikoterápia esetében fellép, kivéve a krioterápiát. Egy kezelés időtartama 10-15 perc, melyekből rendszerint többet is alkalmazunk a terápia során.

Milyen betegségek kezelésére alkalmas az elektroterápia?

Hogyan zajlik egy kezelés?

A kezelés ideje 10-15 perc, ami alatt a beteg a kezelőágyon kényelmesen fekszik. A fizioterapeuta az előírt kezelés típusának megfelelően felhelyezi az elektródákat. Az áram erősségét a beteg visszajelzése alapján állítja be, melyből a kezelés során a kezelt testrészen bizsergő érzést, a kezelés után pedig enyhe bőrpírt tapasztalhat a páciens

Iontoforesis

Az iontoforézis kezelés során kis frekvenciás egyenáram segítségével gyógyszeroldatot juttatunk szervezetbe,a bőrön keresztül. A gyógyszer bejutása az elektormos áram segítsége mellett ionvándorlás útján valósul meg.

Hogyan fejti ki a hatását?
A kezelés gyorsítja a gyulladás következtében kialakult szöveti nedvek felszívódását. Javul a vérkeringés, melynek eredményeként csökken az izomfeszülés, a fájdalom enyhül.

Milyen betegségek esetén alkalmazható?
Elsősorban porckopás okozta fájdalom csillapítására és gyulladás csökkentésre, illetve izomlazításra alkalmazható

Tens

Bőrön keresztül történő elektromos stimulációt jelent. A fájdalmat továbbító idegrostokra hat. Az elektromos áram hatására ezek az idegrostok “telítettségi” állapotba kerülnek, így nem tudják továbbítani a perifériákról érkező fájdalomingereket az agy felé, ezáltal megszűnik a fájdalomérzet.

Milyen hatása van?

• Fájdalomcsillapító
  • Bőr és izomregeneráció
  • Anyagcsere javítása
  • Izomlazítás és tonizálás

Mikor alkalmazható?
Elsősorban krónikus mozgásszervi fájdalmak esetén, például: derékfájdalom, lumbago,alagút szindróma, befagyott váll.

Szelektív ingeráram

A kezelés idegsérülés vagy tartós mozgáshiány miatt meggyengült izom illetve izomcsoport erősítésére szolgál. Az izmok regenerációját, azok impulzus árammal történő stimulálásával érik el, mely összehúzódást vált ki.

A kezelés célja:

• Izomszövet anyagcseréjének javítása
  • Fájdalomcsillapítás
  • Keringésjavítás
  • Izomsorvadás megelőzése és/vagy helyreállítása
  • Bénult izmok kontrakció- képességének a megőrzése
  • Reinnerváció

Interferencia

Hogyan fejti ki a hatását?
Két áramkör keresztezi egymást a mélyben, a kereszteződés helyén a sinus hullámok interferálódnak, interferencia jön létre.

Mikor alkalmazható?

Az interferencia kezelés a gerinc-, és/vagy a nagyízületek kopásos megbetegedése esetén, illetve gyulladásos reumatológiai kórképek kezelésére használt, izomlazító hatású elektroterápiás kezelés.
Az interferenciás kezelést el lehet végezni vákuumelektródával is, melynek során további hatásként lokális keringésfokozás és masszázs szerepel.

Elektroterápia