Diabetológia

A diabetológia a szervezet szénhidrát anyagcseréjével, a cukoranyagcsere betegségeivel foglalkozó terület, vagyis a cukorbetegséggel és annak megelőzésével, gyógyításával foglalkozó orvosi tudományág.

A cukorbetegség népbetegség, legtöbbször mégis viszonylag későn diagnosztizálják.

A diabéteszre legtöbbször már csak akkor derül fény, amikor valamilyen egyéb problémát okoz: romlik a látás, nehezen gyógyulnak a sebek, hideggé válnak a végtagok stb. Pedig egy egyszerű szűréssel időben észre lehetne venni a problémát, ezzel elejét véve a szövődményeknek.

Milyen panaszok esetén érdemes hozzánk fordulni?

• Cukorbetegség kezelése, kivizsgálása
  • Inzulinrezisztencia
  • Elhízás
  • Magas vérnyomás
  • Anyagcsere betegségek
  • Terhességi cukorbetegség
  • Diabéteszes láb

A CUKORBETEGSÉG TÜNETEI LEHETNEK

• vizeletvizsgálat során a vizeletben talált fokozott cukorürítés
  • állandó és gyakori nagy mennyiségű vizeletürítés, valamint következményesen fokozott mértékű folyadékbevitel (gyakori, nagy mennyiségű ivás)
  • jó étvágy melletti fogyás
  • elhúzódó, visszatérő gombás bőrfertőzések
  • nehezebben gyógyuló sebek
  • elhúzódó hányinger, hasfájás, esetleg hányás, állandó acetonos lehelet(nem csak reggel vagy egyéb folyadékvesztéssel járó betegség esetén)

Mi az a cukorbetegség?

A betegség kiváltó oka a hasnyálmirigy által termelt inzulin nevű hormon hiánya, vagy a szervezet inzulinnal szembeni érzéketlensége (inzulinrezisztencia, relatív inzulinhiány), bizonyos esetekben mindkettő. A sejtek inzulin hiányában nem képesek a glükóz felvételére, ezért a vércukorszint megemelkedik. Ez váltja ki a betegség fő tüneteit.

Orvosaink: